GGZ Coachlijn
Persoonlijke begeleiding bij psychische klachten via chat en telefoon

Als aanvulling op het zorgaanbod van instellingen in de Basis GGZ biedt Medicinfo persoonlijke begeleiding via chat en telefoon: de GGZ Coachlijn. De GGZ Coachlijn richt zich op cliënten met milde klachten op het gebied van angst, depressie en stress.
Uw cliënt kan gedurende ruime openingstijden – ook ’s avonds en in het weekend – chatten en bellen met een van onze ervaren verpleegkundigen. De verpleegkundigen zijn BIG-geregistreerd en expert op het gebied van gesprekstechnieken en motivational coaching. Zij kunnen uw cliënt ondersteunen bij het volgen van e-health modules, invullen van vragenlijsten, coachende en motiverende ondersteuning bieden tijdens en na de behandeling en hulp bieden bij het zoeken naar betrouwbare bronnen van informatie op internet.
Voordelen voor uw cliënten
Ondersteuning en coaching tijdens én na de behandeling door ervaren verpleegkundigen
Een steuntje in de rug bij het werken met e-health modules
Voorkomen van terugval na behandeling
Bereikbaarheid in de avonden en weekenden
Keuze voor contact via chat of telefoon
Voordelen voor uw cliënten
Ondersteuning en coaching tijdens én na de behandeling door ervaren verpleegkundigen
Een steuntje in de rug bij het werken met e-health modules
Voorkomen van terugval na behandeling
Bereikbaarheid in de avonden en weekenden
Keuze voor contact via chat of telefoon
Drempelverlagend
E-health, meestal in blended vorm (een combinatie van online en reguliere zorg), is bij de meeste instellingen voor Basis GGZ al volop geïntegreerd in het zorgaanbod. Toch blijkt dat in de praktijk de bestaande mogelijkheden niet altijd ten volle worden benut. Door het bieden van ondersteuning per telefoon en chat kan de effectiviteit van deze blended behandelingen worden verhoogd. De drempel voor de behandelaar wordt lager om e-health modules in te zetten – er is immers altijd ondersteuning beschikbaar voor de cliënt, ook als de zorginstelling gesloten is. De drempel voor de cliënt wordt lager om e-health te gaan gebruiken, omdat hij of zij kan vertrouwen op de beschikbaarheid van ondersteuning bij vragen en op momenten dat het even tegenzit. Op verzoek van de behandelaar kan zelfs structureel contact worden opgenomen met een cliënt.
Voorkomen van terugval
Daarnaast is de verwachting dat het inzetten van de GGZ Coachlijn ná de behandeling kan bijdragen aan preventie van terugval van uw cliënt. Door de cliënt aan te moedigen en te motiveren door te gaan op de nieuw ingeslagen weg, wordt de kans op terugval gereduceerd. Naast de gezondheidswinst voor de cliënt, betekent dit een positieve impact op de wachtlijsten. Want hoe minder cliënten opnieuw klachten krijgen, hoe minder groot de druk is op uw behandelaars.
Voordelen voor u als zorgaanbieder
De zekerheid van een ondersteunend vangnet voor uw cliënt
Een ruime bereikbaarheid – ook in de avonduren en in het weekend
Hogere effectiviteit van blended behandelingen
Kortere wachtlijsten door een verwachte lagere terugval
Voordelen voor u als zorgaanbieder
De zekerheid van een ondersteunend vangnet voor uw cliënt
Een ruime bereikbaarheid – ook in de avonduren en in het weekend
Hogere effectiviteit van blended behandelingen
Kortere wachtlijsten door een verwachte lagere terugval
Heldere afspraken
Als uw cliënten gebruik gaan maken van de GGZ Coachlijn maken we daarover heldere afspraken met elkaar. Wij begrijpen als geen ander dat uw behandelaren te allen tijde de regie over de behandeling willen behouden. En dat uw cliënten grote waarde hechten aan privacy en gewaarborgde veiligheid van hun medische gegevens. De verantwoordelijkheden en afspraken daarover hebben we daarom vastgelegd in duidelijke protocollen. Medicinfo voldoet aan de NEN 7510 als de ISO 27001-norm, twee belangrijke certificaten in de zorgwereld. Deze vormen de basis voor de manier waarop we werken.
Hoe werkt het?
De behandelaar bepaalt of de GGZ Coachlijn van toegevoegde waarde is voor een cliënt. Als dit het geval is, neemt een van de verpleegkundigen contact op met uw cliënt om kennis te maken en te bespreken wat hij of zij mag verwachten. Op verzoek van de behandelaar biedt Medicinfo tevens de mogelijkheid om op vooraf bepaalde momenten contact op te nemen om te stimuleren dat behandelafspraken worden nagekomen of e-health modules worden gevolgd. Uiteraard kunnen uw cliënten gedurende de behandeling ook zelf via chat of telefoon contact opnemen met een van de verpleegkundigen. Zo is ondersteuning tijdens het herstel altijd dichtbij.
Meer weten over de GGZ Coachlijn?
Meer weten over de GGZ Coachlijn?
Wellicht ook interessant
Contact opnemen met Medicinfo
Dr. Anton Philipsweg 31
5026 RK Tilburg
013 – 594 21 55
info@medicinfo.nl
Op de hoogte blijven?
Schrijf u in voor onze nieuwsbrief
Contact opnemen met Medicinfo
Dr. Anton Philipsweg 31
5026 RK Tilburg
013 – 594 21 55
info@medicinfo.nl
Op de hoogte blijven?
Schrijf u in voor onze nieuwsbrief